Welkom op ons digitaal evenementenloket!
Hier geven we je nog wat “Tips and Tricks” mee, die je zal nodig hebben bij het invullen van de tabbladen in het evenementenloket. Deze vind je ook terug in onze FAQ.
NAVIGEREN TUSSEN TABBLADEN
Je navigeert tussen de tabbladen via de knoppen “Volgende” en “Terug”.
Opgelet!
Eénmaal je het evenement opgeslagen hebt (tussentijds of op het einde van het loket) zal je deze knoppen niet meer zien. Je krijgt nu wel bovenaan een overzicht van alle tabbladen. Je kan de tabbladen nu gewoon aanklikken om deze verder aan te vullen of om de info van dit tabblad te bekijken.
ZAALVERHUUR EN UITLEENDIENST
Ook de zaalverhuur en de uitleendienst zijn gekoppeld aan het evenementenloket.
Een gemeentelijke zaal huren kan je op het tabblad “Algemeen”.
De uitleendienst vind je helemaal op het einde terug onder het tabblad “Materiaal”.
INNAME VAN HET OPENBAAR DOMEIN
Wil je een deel van het openbaar domein gebruiken voor je evenement of wil je parkeerverbod/afsluiten van de straat aanvragen ihkv je evenement, dan duid je dit aan op het tabblad “Verkeer”.
Opgelet!
Pas na het opslaan van je evenement komt er een extra tabblad “Inname openbaar domein” tevoorschijn! Hier wordt de locatie van je evenement overgenomen en kan je de zone/straat aanduiden die je wenst in te nemen voor je evenement.
DOCUMENTEN OPLADEN
In het loket zal je soms gevraagd worden om documenten op te laden. Hoe doe je dit?
1. Via de knop “Select” kan je een document selecteren op je computer.
2. Het document wordt ingelezen door het systeem.
3. Klik hierna op “Uploaden”.
4. Je document staat nu gekoppeld.
Opgelet!
Wil je verschillende documenten opladen, selecteer dan eerst alle documenten via de knop “Select” en duw dan pas op “Uploaden”. Eénmaal je op “Uploaden” klikt kan je geen andere documenten meer toevoegen!
OPSLAAN ≠ INDIENEN
Opslaan en indienen zijn 2 verschillende handelingen. Je kan je evenementenaanvraag tussentijds opslaan en hier later aan verder werken.
Je dient je evenement pas in bij het loket als je effectief op “Indienen” klikt!
Het kan zijn dat je nog verplichte velden dient aan te vullen alvorens je kan indienen.
Controleer voor alle zekerheid de status van je evenement bij “Mijn evenementen”!
Volgende Reset